기관 | International SOS(서울) |
---|---|
프로그램 | International SOS(서울) Personal Assistant & Office Administration 채용(~2023.1.20) |
마감날짜 | 2023-01-20 |
채용/마감 알림 | 마감 |
A. Overall Purpose Of The Job
This position mainly supports GM and also performs administrator’s duties for the site. Must be well organized and flexible to interact effectively with internal and external stakeholders and enjoy the administrative challenges of supporting a multi-national company structure with diverse roles and responsibilities.
B. Key Responsibilities
PA support for GM (50%)
Office Admin for Korea (50%)
1) Conduct purchasing order, payment settlement and stocktaking for office supplies, consumables and assets
2) Improve purchasing process and procurement for office consumables and assets through innovations.
3) Make the standard criteria for office items, gifts and others.
4) Support the employees on using Oracle PO
1) Support inbound visitors and outbound travellers on flight, hotel, transportation booking, Travel Tracker, visa, office parking etc.
2) Business travel support: Conduct business travel inductions for employees and provide relevant support
3) Perform overall day-to-day general office administration work.
4) Other relevant duties and projects as required and assigned.
Required Competencies
Demonstrate the company core value: Passion, Expertise, Respect, Care
Open and proactive engagement, communication and interaction at all levels
A self-starter with good communication skills with the ability to solve problems creatively
Ability to deal with multi-tasks and time management by deadlines
Mission-driven, detail-oriented, well-organized, supportive, responsible attitude
Required Work Experience
At least 2 years in PA or Office Admin (Max 5years)
Required Languages
Required Skills and Knowledge
Proficiency in working in a fast-pace MNC environment
Proficient computer skills (Microsoft excel etc.)
ERP System experiences preferred
서류전형 > HR면접 > 임원면접 > 레퍼런스 체크 및 채용신체검사 > 최종합격
국·영문 이력서 및 자기소개서 (word 파일로 작성하여 한 개의 파일로 제출)
면접은 서류전형 합격자에 한해 개별통지 합니다.
입사지원서 내용에 허위사실이 판명될 경우 입사가 취소될 수 있습니다.
인터내셔날SOS는 전 세계 파견자 안전 지원 전문기업으로 기업 및 기관 직원들의 안전한 해외 근무를 위해 파견 준비 단계를 포함해 파견 중 발생할 수 있는 다양한 의료 및 보안 이슈에 대한 최적의 지원 서비스를 제공합니다.
1985년 설립돼 런던과 싱가포르에 본사를 두고 있으며 전 세계 90개국, 1000개 지역에서 1400명의 의사와 200명의 보안 전문가를 포함한 1만1000명 이상의 직원들이 고객을 지원하고 있습니다. 24시간 365일 연중무휴인 26개의 지원 센터와 77개 클리닉도 운영합니다. 직원의 안전한 해외 근무를 위해 △출국 전 사전 준비 단계 △파견 중 정보·조언 제공 △응급 상황 발생 시 체계적인 대응 등 포괄적인 안전 관리 서비스를 제공해 기업과 조직이 선제적이고 효율적인 안전 관리를 수행할 수 있도록 합니다.
인터내셔날SOS는 2011년 소말리아에서 석해균 선장을 무사히 한국으로 후송했고 스리랑카 낙뢰 사고로 숨진 단원의 유해송환 및 환자 이송도 무사히 완수하였습니다. 리비아 및 이집트 내 대규모 유혈 사태, 일본 지진 및 쓰나미 등 긴급 보안 상황 발생 시 직원들을 인접국으로 안전하게 이송하는 등 다국적 기업, 정부, NGO 등의 고객사가 ‘안전배려의무(Duty of Care)’를 실현하면서 사업 탄력성, 사업 연속성 및 지속가능성을 강화할 수 있도록 보안 지원에 최선을 다하고 있습니다. 한국 주요 공공기관과 대기업을 비롯해 포천 ‘글로벌 100대 기업’의 87%, 500대 기업의 66%를 포함한 1만1000여개가 넘는 회원사들이 인터내셔날SOS 서비스를 이용하고 있으며 이를 통해 외딴 지역, 오지 등에서 근무하는 직원들이 마주칠 수 있는 다양한 위험을 완화하고 있습니다.
- 인터내셔날SOS 공식홈페이지
- 회사소개 영상
- 인터내셔날SOS 링크드인
> 보도자료
[CEO] 아르노 베시에 회장 "'백신여권'은 신뢰, 정확성이 가장 중요" 클릭
출처: https://www.peoplenjob.com/jobs/5168519?page=2